Stanowisko ds. Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Kurzętnik (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
ZARZĄDZENIE NR 15 /2018
WÓJTA GMINY KURZĘTNIK
Z DNIA 30 STYCZNIA 2018 ROKU
w sprawie naboru na wolne Stanowisko ds. Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Kurzętnik
Na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 ze zm.) oraz art.2 pkt 3, art.7 pkt 3 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016r. poz. 902 ) oraz Zarządzenia Nr 9A/2009 Wójta Gminy Kurzętnik z dnia 25 marca 2009 roku w sprawie ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym stanowiska kierownicze w Urzędzie Gminy w Kurzętniku zarządzam, co następuje:
§ 1.
Ogłaszam nabór na wolne Stanowisko ds. Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Kurzętnik.
§ 2.
Ogłoszenie o naborze na wolne Stanowisko ds. Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Kurzętnik, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
załącznik do zarządzenia Nr 15/2018 z dnia 30 stycznia 2018 r.
Wójt Gminy Kurzętnik ogłasza nabór na wolne Stanowisko ds. Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Kurzętnik.
- Określenie stanowiska :
Stanowisko ds. Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Kurzętnik.
- Wymiar etatu : pełen etat. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym na czas określony 6 miesięcy. W tym przypadku zastosowanie będą miały przepisy art. 16 ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.)wówczas pracownik obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą o której mowa w art. 19 ww. ustawy i zdać egzamin.
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
-
-
- Wymagania niezbędne (formalne):
-
-
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- obywatelstwo polskie
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii,
- co najmniej 4 letni staż pracy,
- posiadanie kwalifikacji zawodowych do wykonywania pracy – wykształcenie wyższe,
- bardzo dobra znajomość przepisów ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, ustawy o gospodarce nieruchomościami, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i o ochronie zwierząt.
- biegła znajomość zagadnień obsługi komputera w stopniu zaawansowanym,
- posiadanie umiejętności analizy i syntezy informacji.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość zagadnień z zakresu ustaw: prawa administracyjnego, ustawy o dostępie informacji publicznej,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji samorządowej,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy,
- samodzielność w pracy na zajmowanym stanowisku,
- wysoka kultura osobista, sumienność, uczciwość,
- odpowiedzialność za wykonywaną pracę,
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność,
- umiejętność radzenia sobie ze stresem,
- pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność.
- Zakres zadań na stanowisku, na który prowadzony jest nabór:
- wydawanie zaświadczeń o pracy w rolnictwie w celu nabycia gruntów rolnych,
- prowadzenie spraw związanych z podziałem i scalaniem nieruchomości,
- realizacja spraw związanych z wymianą gruntów rolnych,
- prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
- korzystanie z przysługującego prawa pierwokupu,
- ustalanie granic nieruchomości wiejskich,
- wnioskowanie o przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
- opiniowanie spraw dotyczących rekultywacji i zagospodarowania gruntów rolnych i leśnych,
- współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej,
- nadzór nad warunkami zoohigienicznymi chowu i hodowli,
- prowadzenie postępowań dotyczących niezgodnego z ustawą o ochronie zwierząt utrzymania zwierząt domowych i gospodarskich,
- podawanie do wiadomości osób zainteresowanych lub do wiadomości publicznej o zarządzeniu przez powiatowego lekarza weterynarii tymczasowych środków w celu umiejscowienia choroby i dopilnowaniu ich wykonania,
- powoływanie komisji – biegłych, na wniosek Powiatowego Lekarza Weterynarii do szacowania padłych lub zabijanych zwierząt w związku z wystąpieniem choroby zaraźliwej,
- ponoszenie kosztów stosowania środków ochrony i nadzoru na obszarze gminy w związku ze zwalczaniem zaraźliwych chorób zwierzęcych,
- przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzanym zachowaniu zwierzęcia na chorobę zaraźliwą, a w przypadku wałęsania się zwierząt podejrzanych o wściekliznę podejmowanie starań mających na celu jego schwytania lub zabicia,
- czasowe lub na stałe, odebranie właścicielowi zwierzęcia, które jest okrutnie traktowane lub zaniedbywane,
- prowadzenie spraw wynikających z przepisów regulujących zasady ochrony zwierząt w tym szczególnie z zakresu właściwej organizacji i opieki nad zwierzętami bezdomnymi:
- przygotowanie projektów aktów prawa miejscowego,
- ustalenie zasad wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz rozstrzygania o dalszym postępowaniu z nimi,
- prowadzenie spraw związanych z organizacją schronisk lub podpisanie umów z istniejącymi schroniskami na umieszczanie zwierząt bezdomnych w tych schroniskach,
- prowadzenie rejestru i identyfikacja wszystkich psów na terenie gminy,
- wydawanie identyfikatorów właścicielom psów,
- współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w zakresie organizacji szczepienia psów przeciw wściekliźnie,
- wydawania zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za agresywne,
- zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwianie zwłok bezdomnych zwierząt,
- sprawowanie administracji i wykonywanie zadań z zakresu prawa łowieckiego,
- współdziałanie z zarządcą obwodów łowieckich w zagospodarowaniu łowieckim obszarów Gminy, w szczególności w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie,
- współdziałanie ze służbami kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji wystąpienia chwastów, chorób i szkodników w uprawach i sadzeniakach oraz nadzór nad ich zwalczaniem,
- prowadzenie spraw związanych z całokształtem zadań dotyczących produkcji roślinnej i zwierzęcej,
- współpraca z organizacjami rolniczymi w zakresie wspomagania ich działalności i inicjowanie wspólnych przedsięwzięć,
- gospodarowanie gruntami i nieruchomościami komunalnymi,
- tworzenie zasobów gruntów na cele określone w planach zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia i gospodarowaniem gruntami,
- sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste gruntów stanowiących własność Gminy a także sprzedaż wolnych budynków i innych urządzeń oraz wolnych lokali stanowiących własność Gminy w drodze przetargu,
- ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na nieruchomości stanowiące własność Gminy,
- przygotowywanie i wprowadzanie nieruchomości do obrotu (sprzedaż, wieczyste użytkowanie, służebność, użyczenie, dzierżawa, najem, zarząd),
- przejmowanie własności gruntów wydzielonych pod drogi lub ulice ( za odszkodowaniem bądź w drodze umowy),
- wnioskowanie o wywłaszczenie nieruchomości na rzecz Gminy po uprzednim przeprowadzeniu rokowań z właścicielem o nabycie w drodze umowy,
- wypłacanie odszkodowań za grunty, które przeszły na własność Gminy, za urządzenia na tych gruntach oraz drzewa i krzewy,
- tworzenie zasobu gruntów na cele zabudowy wsi,
- przygotowanie projektów uchwał o ustaleniu granic gruntów przeznaczonych pod zorganizowane budownictwo wielorodzinne, wykładanie projektów uchwał do wglądu zainteresowanych osób, rozpatrywanie złożonych wniosków, uwag i zastrzeżeń,
- nieodpłatne przekazywanie gruntów stanowiących własność Gminy na własność Skarbu Państwa albo w użytkowanie wieczyste, użytkowanie lub użyczenie,
- naliczanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i zarządu,
- prowadzenie kontroli sposobu wykorzystania obowiązków przez wieczystych użytkowników,
- występowanie do Sądu Rejonowego o uregulowanie stanu prawnego nieruchomości,
- nabywanie gruntów do zasobów gminy,
- wykonywanie prawa pierwokupu,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
- stwierdzenie w drodze decyzji nabycie prawa użytkowania wieczystego oraz własności z mocy prawa dla osób prawnych,
- 4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy, w równoważnym systemie czasu pracy, na czas zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych ( t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 902). Praca biurowa w budynku Urzędu Gminy w Kurzętniku ul. Grunwaldzka 39 oraz przeprowadzanie wizji w terenie. Zmienne tempo pracy, częste kontakty z interesantami, konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji, konieczność poszukiwania informacji z wielu różnych źródeł, prowadzenie spraw, w których występować może znaczna ilość stron postępowania, praca przy monitorze komputerowym.
- Pracownik może otrzymać stosowne upoważnienie Wójta Gminy do wydawania decyzji administracyjnych, w związku z powyższym będzie obowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego zgodnie z art. 24 h ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym(Dz.U. z 2017 r. poz. 1875, ze zm.).
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Kurzętniku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił powyżej 6%
- Wymagane dokumenty:
- CV i list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy*,
- oświadczenie kandydata, że nie był karany oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje (kursy, seminaria, szkolenia, posiadane uprawnienia),
- wszystkie kserokopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy lub innych dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia.
Dokumenty przedłożone w kserokopiach musza być potwierdzone” za zgodność” przez kandydata, a wszystkie dokumenty i oświadczenia musza być przez niego podpisane.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: CV oraz list motywacyjny należy opatrzyć klauzulą : „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w materiałach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze”, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016r., poz. 922) oraz ustawą o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. /Dz. U. z 2016r. poz.902/ .
Inne dokumenty poza wskazanymi nie będą mieć wpływu na procedurę rekrutacyjną.
* druk kwestionariusza można otrzymać w siedzibie jednostki dokonującej naboru lub pobrać ze strony Biuletynu.
7. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem „Nabór na Stanowisko ds. Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Kurzętnik”, do dnia 12 lutego 2018 roku do godz. 1200 w Urzędu Gminy w Kurzętniku lub na adres: Urząd Gminy Kurzętnik ul. Grunwaldzka 39 ( decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).
Oferty, które wpłyną do tut. Urzędu niekompletne lub po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji.
Nabór przeprowadzi komisja rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Kurzętnik.
O zakwalifikowaniu się do II etapu naboru- testu wiedzy i kompetencji lub rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną( e-mailem), telefonicznie( w przypadku braku adresu mailowego) lub listownie.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na gminnej stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu.