Wersja obowiązująca z dnia

Informacja dotycząca debaty nad Raportem o stanie Gminy

Zgodnie z Art.  28aa. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.), Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Wyżej wspomniany Raport, Rada Gminy rozpatrzy na XXVII Sesji Rady Gminy, na której podejmowana będzie uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi.

Raport rozpatrywany będzie w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadzona zostanie debata, w której mogą wziąć udział mieszkańcy Gminy, włącznie z zabraniem głosu. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do Zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie musi zostać złożone najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być omawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Zastępcę Przewodniczącego Rady Gminy zgłoszenia. Mieszkańców Gminy prosimy o składanie wyżej wspomnianych zgłoszeń do Biura Obsługi Rady Gminy (pok. nr 7 Urzędu Gminy).